pondelok 19. decembra 2011

Múzeum modelov železníc

Tento príspevok, ktorého súčasťou je môj krátky film, je vybraný z predchádzajúceho príspevku o Hamburgu

- + -

Na konci nášho putovania ulicami Hamburgu, sme si nechali návštevu Múzea modelov železníc - Miniatur Wunderland, ktorá je najväčšou modelovou železnicou na svete. Sľúbili sme to nášmu rakúskemu priateľovi Kurtovi. A neľutujeme. Je to niečo úžasné. Pozri môj krátky film na YOU TUBE. Nastav si ho na celú obrazovku.

Táto modelová železnica sa nachádza v jednej z veľkých budov bývalých skladíšť v mestskej časti Speicherstadt. Otvorená bola v roku 2001. Odvtedy sa stále rozširuje a dokončená má byť v roku 2020. Prehliadka sa nedá pozrieť z jedného miesta, lebo sa rozkladá v niekoľkých navzájom prepojených poschodiach

Podarilo sa mi zistiť údaje aktuálne pred rokom, z ktorých vyberám: Podľa stavu v lete 2010 predstavovala plocha modelovej oblasti 1300 m2, 13 000 m koľajníc, 930 vlakov, vyše 14 450 vagónov. Najdlhší vlak má 14,5 m. Atmosféru dotvára 3 660 budov a mostov, 8 850 aut, 335 000 svetiel, 215 000 figuriek, 228 000 stromov. K uvedenému termínu je vybudovaných 8 stavebných oblastí.

V časti Hamburg a pobrežie sú vidieť verné kopie známych budov, futbalový štadión, vlaky a autobusy, ďalej sú tu Rakúske Alpy s fungujúcimi výťahmi, veľmi dlhé trasy pre vysokorýchlostný vlak ICE a.i. Ameriku reprezentuje Grand Canyon, Las Vegas, Skalnaté hory a ďalšie americké známe mestá a miesta. Ďalej je tu podobne zastúpená Škandinávia – Dánsko, Švédsko, Norsko, Fínsko (polárna žiara, príliv a odliv, soby, sneh). Švajčiarsko s vysokými vrcholkami Álp /zasahujú cez 3 poschodia .-) /. Atraktívny najmä pre deti tu bol fungujúci miniatúrny závod na výrobu švajčiarskej čokolády LINDT. V strede Álp sa nachádza veľké letisko, s ukončením ktorého práve v čase našej návštevy finišovali. Videli sme ako odskúšavali štarty lietadiel (pozri film - prepojenie v prvom odstavci tejto časti). Po dokončení výstavby letiska budú pokračovať v sekciách Taliansko a Francúzsko

Počas prehliadky sa v určitých intervaloch strieda deň a noc, denný ruch a nočný kľud rušený len občasným prejazdom vlaku, či auta, osvetlenými ulicami, postupne zhasínajúcimi svetlami v oknách budov, ...

Projekt je riadený 46 počítačmi, má 230 zamestnancov a náklady na výstavbu do roku 2010 predstavovali 12 000 000 €.


Pozrite si môj krátky film tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára